Uudised

Coop Harju avas 100% nutika kaupluse Eestis

veebruar 14, 2017
Kaubandus

Sõpruse Konsum on esimene 100% iseteeninduslik kauplus Eestis, kus klientide kasutuses on iseteeninduskassad ning vastavalt vajadusele saab muuta need ka tavakassadeks. Lahendus on nimetatud Nutikassaks sarnaselt teiste Coop grupi kauplustes olevatele iseteenindussüsteemidele. Hübriidlahenduse omapära tuleneb sellest, et iseteeninduskassasid on väga lihtsalt võimalik muuta tavakassaks ja vastupidi, mis suurendab paindlikkust ja võimalusi parimaks klienditeeninduseks.

Võrreldes Coop Harju Nutikassa lahendust teiste samalaadsete lahendustega turul on süsteemil mitmeid eeliseid. Lisaks turu kvaliteetseimatele ja kiireimatele kaardimakse- ja kaal-skänner seadmetele on kassadel Glory sularahamoodul, mis omab konkureerivate lahenduste ees mitmeid eeliseid. Glory sularahamoodul on kiire ja töökindel ning laiendatav üldisele sularahakäitlus protsessile, kus sularahaga puutuvad kokku vaid sularaha käitlusteenust pakkuvad ettevõtted ja kaupluse töötajad raha lugema ega arvestama ei pea. Sularaha protsessi saab automatiseerida ning see hoiab kokku ajas ja sularahakäitluse kuludes. Kogu iseteeninduslahenduse muudab mugavaks ka mobiilsus, kus käsiterminalid on abiks klientide administreerimisel ja teenindajal on võimalus kaugjuhtimisel eemaldada näiteks vanusepiirang.

Nutikassa_Glory_sularahamoodul

Nutikassat saavad kasutada kõik kliendid olenemata Säästukaart või Säästukaart Plussi olemasolust. Nutikassa kasutamine on lihtne ja mugav – klient skaneerib ja kaalub kaubad iseteeninduskassas ning tasub ostude eest sularahas või kaardiga teenindajaga üldjuhul kokku puutumata. Vajadusel on teenindajad abiks, et aidata klientidel ostud korrektselt sooritada. Lisaks on teenindajal võimalus iseteeninduskassa kiirelt ja mugavalt tavakassaks muuta.

Nixor koostöös Toshiba GCS-i ja ITAB-iga projekteeris ning juurutas iseteeninduskassa terviklahenduse Sõpruse Konsumi kauplusesse. Toshiba GCS-i innovatiivne Self-Checkout tehnoloogia ja ITAB-i unikaalse disainiga seadmed viivad iseteeninduskassad järgmisele tasemele, muutes ostjate poeskäigu kogemust veelgi mugavamaks ja ka kiiremaks.

Iseteeninduskassa peamised eelised kliendile:

  • Mugav – aseta tooted peale kassas skaneerimist ja kaalumist otse ostukotti
  • Kasutamiseks kõigile – iseteeninduskassad on kasutamiseks kõigile olenemata kas kliendil on säästukaart või mitte, tasuda saab sularahas või kaardiga
  • Privaatne – suurem privaatsus ostlemisel, kus klient ei puutu üldjuhul teenindajaga kokku
  • Suurem rahulolu – rahulolu läbi iseseisva ostuprotsessi, kus klient saab olla oma ostuprotsessi peremees, reguleerides ostuprotsessi aega vastavalt enda tempole ja tunda ostuprotsessis isetegemise rõõmu
  • Mitmekeelsus – mitmekeelsus süsteemi kasutamisel loob kliendile personaalsema teeninduse, mida teenindaja ei saa alati luua tulenevalt näiteks vähesest keeleoskusest

Iseteeninduskassa peamised eelised kaupmehele:

  • Käibe kasv – iseteeninduskassat eelistavad kliendid külastavad kauplust rohkem ja see muudab kliendid lojaalsemaks, mis omakorda aga tagab kauplusele rohkem kliente ja tõstab käivet
  • Kokkuhoid tööjõukuludelt – iseteeninduskassade kasutamine annab võimaluse hoida kokku tööjõukuludelt ja aitab lahendada kassapidajate puuduse probleemi kauplustes
  • Lojaalsemad kliendid – loob, säilitab ja laiendab lojaalsete klientide hulka, kuna iseteeninduskassat eelistavad kliendid külastavad kauplust rohkem võrreldes tavakliendiga
  • Innovatiivuse kuvand – erinevate tehnoloogiliste süsteemide kasutuselevõtt loob kauplusest uuendusmeelse ja innovatiivse ettevõtte, mis toob kaasa ka suurema meediakajastuse ja on heaks maine kujundajaks.
  • Konkurentsieelis – ettevõte saavutab äriliselt suurepärase konkurentsieelise tänu funktsionaalselt ja tehnoloogiliselt parima lahenduse kasutuselevõtuga

Nutikassa_hübriidlahendus
MNixor_ja_Juhatajaiks kasutada Self-Checkout iseteeninduskassasid?

Mitmete läbi viidud uuringute järgi soovivad juba 2 klienti 3-st valikuvariandina näha poodides iseteenindust. Tänu iseteenindusele suudavad ettevõtjad keskenduda rohkem sisuliselt klienditeenindusele ning suurendada poe operatiivust, mistõttu paraneb ostukeskkond ja klienditeenindus ning suureneb ostjate lojaalsus. Lisaks aitab iseteenindus lahendada ka üha enam päevakorda tekkivat probleemi – kassapidajate puudust.

Koostöös Coop Harju ja teiste jaekaubanduse klientidega on Nixor arendanud jaekaubanduse infotehnoloogia valdkonda, eesmärgiga muuta ostlemine mugavamaks ja kiiremaks ning jaekaubandusettevõtted efektiivsemaks. Nutikassa hübriidlahendus on taas heaks näiteks meie klientide valmisolekust võtta kasutusele uudseid ja innovaatilisi lahendusi.

COOP Harju missiooniks on olla parim jaekaubandusteenuse pakkuja oma teeninduspiirkonnas Harjumaal. Selleks, et pakkuda just seda kaupa, mida Coop Harju liikmed ja kliendid vajavad, hoitakse usaldusväärseid kontakte tarnijatega. Coop Harju visiooniks on olla kaasaegne kaubandusettevõte, tagades parim kliendirahulolu läbi kaasaegselt renoveeritud kaupluse ja uusima tehnoloogia kasutamisega. Coop Harju kuulub Coop-i gruppi, omades Harjumaal 20 kauplust.

Toshiba Global Commerce Solution (Toshiba GCS) on jaekaubanduse kassa- ja müügisüsteemide tarkvara ja riistvara tootja. Toshiba GCS-i kaubandustarkvara VisualStore on kõige modulaarsem ja arenenum kaubandustarkvara turul.

ITAB arendab ja toodab kaupluse tarvikuid jaekettidele. ITAB– i tooted on tuntud kui ergonoomilised ja kasutajasõbralikud korpused, mis võimaldavad teha ostjatel nii vähe lisaliigutusi kui võimalik. Lisaks kuulub ITAB-i tooteportfelli eritellimusel valmivad poe kontseptsioonid, innovatiivsed lahendused iseteeninduse valdkonnas ning professionaalsed valgustussüsteemid.

Glory LTD, peakontoriga Himenji-s Jaapanis, on sularahakäitlus lahenduste tootja ja arendaja. Glory lahendused põhinevad tipptasemel tehnoloogial, mille valikusse kuuluvad rahakäitlusseadmed, rahavoogude juhtimissüsteemid, müügiautomaadid jpm

Nixor EE AS on info-ja turvatehnoloogia ettevõte esindustega Eestis, Lätis ja Leedus. Ettevõttel on rohkem kui 20-aastane kogemus, rakendamaks terviklikke ja innovaatilisi IT-lahendusi peamiselt jaekaubanduses, toitlustuses, hotellinduses ja reisilaevanduses.