Kauplustes on sageli näha ringi sahmerdavaid teenindajaid, kes palehigis töötades vahetavad hinnasilte. Ometi võib juhtuda, et kuskil on üks hinnasilt kuskil kahe silma vahele jäänud ning hind etiketil ning süsteemis enam ei ühti. Sellega kaasneb kliendi pahameel, et kauplus püüab neile kallima hinnaga toodet müüa ning tekib pahandus, mis oleks võinud jääda olemata.
Selliste olukordade vältimiseks on tegelikult juba päris kaua olnud turul alternatiivse variandina elektroonilised hinnasildid. Mis on elektrooniliste hinnasiltide eelised seni levinud pabersiltidega võrreldes, räägib lähemalt Nixori valdkonnajuht Mihkel Šorin.
Tootel on alati korrektne hind
Mihkel Šorini sõnul peitub peamine kasutegur kaupluse töötajate võidetud ajas. Vaatamata sellele, et pabersiltide vahetamine on üpris lihtne, on ta lõppkokkuvõttes väga ajakulukas.
“Elektroonilised hinnasildid muudavad hindu automaatselt ja kuna need on sünkroniseeritud kaupluse müügisüsteemiga, siis ei ole kaupluse töötajatel vaja siltidega tegelemise peale sekunditki enda aega kulutada,” selgitab ta.
Elektroonilised hinnasildid tagavad Šorini sõnul selle, et tootel on alati peal õige hind. “Nii ei teki kaupmehel seda miinust, mis võiks tekkida olukorras, kui müügisaalis on tootele jäänud vana soodushind,” räägib Nixori valdkonnajuht olukorrast, mil ostjal on õigus nõuda saalis oleva odavama hinna tõttu kauba soodsamalt kättesaamist.
Võimalus teha lühiajalisi kampaaniaid
Elektrooniliste hinnasiltidega kaasneb võimalus teha efektiivsemalt lühiajalisi kampaaniaid, mis kestavad näiteks mõne tunni. “Kui teenindaja peaks iga paari tunni tagant käima silte vahetamas, siis oleks see üsna ebamõistlik,” arvab Mihkel Šorin.
Reklaamide esiletõstmiseks leidub sarnaseid variante nagu oleme aastaid näinud pabersiltide puhul, kus on võimalik lisada erivärvilisi silte. “Lisaks on uuematel hinnasiltidel küljes LED-tulukesed, millega poekülastajate tähelepanu rohkem tõmmata,” lisab Šorin.
Lisaks on elektroonilistel hinnasiltidel tänu mitmele erinevale leheküljele võimalus pakkuda klientidele rohkem infot. Toiduainete puhul saab ühel lehel kuvada näiteks toote- ja hinnainfot ning teisel lehel teavet allergeenide ja toitumisalase teabe kohta.
Samuti on uuematesse hinnasiltidesse sisseehitatud NFC võimekus, et võimaldada klientidele nutitelefoni abil näiteks jõuda otse vastava toote leheküljeni kaupluse e-poes.
Olematu ajakulu süsteemi haldamisel
Elektrooniliste hinnasiltide kasutuselevõtu puhul integreeritakse süsteem PIM’i või kaupluse müügisüsteemiga. “Selline liidestus tähendab, et peale lahenduse käivitamist ei kulu kauplusel endal siltide haldamiseks ühtegi tundi,” selgitab Mihkel Šorin, kelle sõnul kajastub uus hind tootesildil kohe, kui see info on süsteemi sisestatud.
Kaupmeeste huvi suureneb pidevalt
Esimeses elektroonilised hinnasildid Eestis paigaldas Nixor tolleaegse EMT müügiesindustesse juba 2008. aastal. “Meie ettevõte on tänaseks paigaldanud üle 30000 sildi,” räägib Šorin, kelle sõnul on huvi nende elektrooniliste siltide vastu pidevalt tõusmas. Kaupmeeste huvi suurenemise taga on kindlasti võimalus hoida ressurssi kokku. “Lisaks tööjõu efektiivsemale rakendamisele aitavad elektroonilised hinnasildid vähendada ka paberi kasutamist,” lisab ta.
Siltide tehnoloogiast rääkides toob Mihkel Šorin välja, et lahendus põhineb e-ink ehk elektroonilise tindi tehnoloogial. “See annab siltide pika kasutuskestvuse, sest siltide energiakulu on ainult sel hetkel, kui vahetatakse ekraanil infot,” selgitab ta.
“Pidevat energiatarbimist antud tehnoloogia puhul ei ole, mistõttu toimivad sildid ilma patareide vahetuseta kuni 10 aastat. Selline standard on üsna uus, ainult meie koostööpartneri sildid võimaldavad nii pikka eluiga,” toonitab Šorin, kelle sõnul on siiani siltide eluiga piirdunud umbes viie aastaga.