Muuda oma kauplus kliendisõbralikumaks ja turundus efektiivsemaks
Ostupuldiga seotud võimalused, mis on jäänud poodides kasutamata

Nüüdseks on vähe inimesi, kes aja säästmise ja ostumugavuse nimel ei oleks kaupluse sissepääsu juurest haaranud ostupulti või avanud nutiseadmes iseostlemise rakendust.

Iseostlemine on kasutusel paljudes Eesti poodides, kuid kaupmeestel on jäänud kahe silma vahele mitmed lisavõimalused, mida see pakub ning mida kasutades saab muuta kaupluse keskkonnasõbralikumaks, turunduse efektiivsemaks ja ostuprotsessi kliendile veelgi mugavamaks.

Info- ja turvatehnoloogia terviklahenduste arendamise ning tugiteenuste pakkumisega tegeleva ettevõtte Nixor valdkonnajuht Mihkel Šorin nendib, et iseostlemise lahendus muudab klientide jaoks sisseostude tegemise kiireks ja mugavaks ning aitab kaupmehel sama ajaga teenindada rohkem kliente. Ta toob välja lisavõimalused, mida saab siduda iseostlemisega ja mis ühtlasi aitavad panna ettevõttele vajalikud protsessid tõhusamalt toimima.

Nutikas ostunimekiri teeb poeskäigu lihtsamaks

Suuremate sisseostude puhul on klientidele väärt abimeheks ostunimekiri. Enamasti kirjutatakse ostunimekiri märkmepaberile või telefoni märkmetesse, kuid tunduvalt mugavam on nimekirja kuvada kas ostupuldi ekraanil või iseostlemise rakenduses.

Personaalse ostunimekirja kuvamine ostupuldi ekraanil või mobiilirakenduses võimaldab kliendil teha ostud ühe seadmega ning sellega jälgida, milliseid tooteid on veel vaja ning millised tooted on juba ostukorvi lisatud

Kliendile suunatud personaalsed reklaamid

Reklaam kaupluses on kõige paremini suunatud ja kohe mõju avaldav turunduskanal. Strateegiliselt paigutatud reklaamid kaupluse müügisaalis suunavad kliendi tähelepanu erinevatele pakkumistele keskkonnas, kus klient saab kampaaniale kohe reageerida.

Iseostlemise puhul on klientidele võimalik ostupuldi ekraanil või mobiilirakenduses kuvada personaalseid pakkumisi toodetest, mida nad on varasemalt soetanud või mis sobiks hästi kokku nende ostukorvis olevate kaupadega. Vastavalt asukohale näidatakse reklaame just seal, kus tooted on kliendile käeulatuses.

Selline reklaam on atraktiivne turunduskanal ka tootjatele, mis võimaldab kaupmehel ostupuldi ja mobiilirakenduse reklaampinda müüa ning luua uus tuluallikas.

Keskkonnasäästlikkus kui konkurentsieelis

Keskkonnasäästlikkus on muutumas järjest olulisemaks teemaks ning üha enam inimesi väärtustab rohelist mõtlemist. Kliendid hindavad ettevõtteid, mille väärtushinnangud ühtivad nende omadega, ning kauplustel, mis võimaldavad enda klientidel langetada loodussõbralikke otsuseid, on praegusel ajal kindel konkurentsieelis.

Kuna iseostlemise üheks põhimõtteks on võimaldada klientidel riiulilt võetud tooted kohe enda isiklikku poekotti panna, muutub taaskasutatavate poekottide kasutamine tunduvalt mugavamaks ja praktilisemaks, mis omakorda vähendab ühekordsete kilekottide kasutamist.

Lisaks võimaldab lahendus vähendada ka valmistoitude ning puu- ja juurviljade lettides prinditavate etikettide kogust. Müügisaalis olevad kaalud on võimalik ümber seadistada selliselt, et etiketi printimise asemel kuvatakse kaalutud toote triipkood kaalu ekraanil. Etiketi printimise asemel saab vastava triipkoodi ostupuldi või mobiiliga kaalu ekraanilt skaneerida ning etiketi printimisest loobuda.

Võimalusterohke iseostlemine

Kuigi iseostlemine on Eesti turul kasutusel olnud juba pea 10 aastat, on siiani mitmeid funktsioone, mida paljudes kauplustes veel rakendatud ei ole. Täiendavad võimalused aitavad kauplustel muuta teenuse veelgi kasutajakohasemaks, kasvatada turunduskampaaniate efektiivsust ning tõsta kliendi rahulolu ja lojaalsust.

Nixor on tehnoloogiaettevõte, mille põhitegevus on seotud info- ja turvatehnoloogia terviklahenduste arendamise ja tugiteenustega. Koostöös Datalogicuga käivitas Nixor 2011. aastal Selveris Eesti esimese iseostlemise lahenduse.


Kaardimakselahendus elektrooniliste lukkude ja pääslate juhtimiseks.